Followers

Tuesday, May 20, 2014

DIA... ISTERI LUAR BIASA



Selesai menelaah buku nih. Apa yg boleh diucapkan...sebuah buku yg santai, yg x terlalu sarat dgn konflik, byk pengajaran yg boleh diperolehi..

Dewi Yusra seorang gadis yg baik, murah hati dan selalu menjaga kepentingan kaum sejenisnya. Tapi dgn kaum adam Dewi cukup anti. Hatinya terlalu keras untuk dicintai oleh seorang lelaki.
Tapi mempunyai sahabat karib yg bernama Kamarul. Satu2nya lelaki yg boleh mendekati Dewi. Pengalaman arwah ibunya yg ditindas oleh suami a.k.a ayah Dewi membuatkan Dewi sgt2 membenci kaum adam. Apalagi dgn masalah yg dihadapi oleh sahabat karibnya Eda apabila suami Eda berlaku curang. Anak Eda sgt rapat dgn Dewi sampaikan naluri keibuan Dewi terserlah. Ini membuatkan dewi berkobar2 utk mendptkan zuriat sendiri disamping menjadikan pewaris utk perniagaan Nasi Ayam Bonda (NAB). Yang dasyatnye Dewi sanggup melakukan IVF tuk mendptkan zuriat tanpa berkahwin. Sengal sungguh la Dewi ni.
Tapi di tolak mentah2 oleh doktor pakar..hahaha padan muka..mcm x tau hukum plak... punya laa nak anak Dewi memaksa Kamarul mencarikan seorang suami sementara. Masa ni byk insiden mencuit hati berlaku..
Pertemuan pertama Dewi dgn Raden Amzar dlm kapalterbang. Dewi yg anti kaum lelaki cukup kerek dgn Raden. Hishh punya la kekwat tahap babun Dewi nih..rasa nak luku2 kepala dia. Akhirnya Dewi jumpa jugak stok suami sementara bila ternampak Raden solat dlm kapalterbang.
Berbagai usaha Dewi utk melaksanakan impiannya utk memikat Raden dan kebetulan pula Raden memang dah jatuh suka dgn Dewi... cinta sudah berputik yaaa.. peluang Dewi tiba apabila dia merancang utk ditangkap khalwat bersama Raden atas bantuan Kamarul. Akhirnya mereka pon berkahwin di luar negara.. sampai kota london tu.. tapi misi Dewi kawen tuk dptkan anak aje. So dah dpt anak dia akan tgglkan Raden. Dlm pada itu Kak Long Raden beria2 nak menjodohkan Raden dgn teman baiknya. Setelah mengetahui adiknya telah berkawen senyap2 berbagai usaha Kak Long lakukan utk memisahkan Raden & Dewi. Tapi Dewi ni buat x kisah. Sebab dia bukan sayang dgn Raden pon. Sebab tu segala penghinaan drpd Kak Long x jd kudis kat Dewi.
Raden yg sgt2 mencintai Dewi berusaha menjadi sorang suami yg baik. Yang kelakarnya Dewi sanggup buat mcm2 tuk menggoda Raden... Alahai Dewi betul2 nak melaksanakan impian dia.. semua dia terjah.. Bila Dewi dah mengandung Dewi mengambil keputusan tuk meninggalkan Raden..konon2 boleh hidup tanpa Raden la tuh. Hehehe.. Raden x berputus asa terus menjaga Dewi sebaik mungkin. Sampai 1 tahap Dewi menghalau Raden keluar dr rmhnya. Raden dgn rasa kecewa keluar dr rmh,kebetulan Raden perlu menghadiri kursus di luar negara. Bila Raden xde.. Dewi plak penasaran..walawehhh..mulut kata x mau tapi hati mauuuu... dari situ Dewi mula dpt menerima Raden kembali. Cinta mula mekar di hati masing2. Tapi hidup x selalu indah. Dewi difitnah hingga ibu mertuanya benci dgn dirinya. Kesian Dewi kerana percayakan sahabat sampai memakan diri sendiri. Nak tau siapakah yg tikam Dewi dr belakang, adakah mak mertua & kak long terus membenci Dewi, setiakah Raden dgn Dewi? Sila baca dr awal sampai ke penghujung cerita ok..
Yang pasti saya cengeng kejap bila dah masuk klimaks tu. Hahahaha
Saya boleh masuk dgn buku nih. Selera masing2 berbeza ok. Kalau nak yg santai ini bukunya, kalau nak yg x serabut kepala ini bukunya.. kalau nak yg tuttttttt bukan ini bukunya... selamat membaca. Jadikan setiap ape yg berlaku dlm buku nih sebagai pengajaran ok. Kak Umie Nadzimah saya suka buku2 Kak umie..

No comments:

Post a Comment