Followers

Tuesday, May 20, 2014

AKU BENCI KAU!



Baca nobel nih mcm2 perasaan yg timbul... 1-1 nya nobel yg buat saya nak marah, benci, meluat dan yg sewaktu dgnnya.

Mengisahkan Darius yg dibsrkan dgn penuh pembohongan tentang mamanya. Sehinggakan dia menjadi seorang yg terlalu membenci terhadap kaum wanita. Pada fikiran Darius semua wanita ibarat seorang pelacur. Adehhhh...sabo je laaa haku.
Ketika berusia 8 thn Darius telah dipisahkan dgn mamanya kerana hasutan & fitnah drpd ayah & nenek Darius. Nenek Darius( mokcik Hendon) adalah sejahat2 manusia. Sanggup menjual menantu semata2 hendak mengaut keuntungan.
Ayah Darius seorang lelaki yg dayus.. haaa yg ni layak dipanggil Dayus.. bukan pokcik guard kat airport tu..hehehe. Kerana harta sanggup dia menggadai isteri sendri. Dah gadai isteri diracun plak pemikiran Darius dgn mengatakan mama Darius curang.. suka menjual tubuh tuk kekayaan. Sikap ayah Darius yg suka berpoya2 & mabuk2 tidak disukai oleh Darius. Walaupon Darius suka berpoya2 tapi dia x pernah meneguk air haram tu.
Hidup Darius dikelilingi dgn kekayaan. Kerjaya yg meningkat serta femes di mata masyarakat. Nama Darius sering disebut2 sebagai usahawan yg berjaya. Tapi biasa laaa mana ade yg senang hati dgn kejayaan org kan.. kerana sikap irihati & cemburu, Darius difitnah dgn tersebarnya video hubungan songsang.
Maka bermula la kejatuhan Darius. Utk membersihkan nama baik keluarga.. nenek Darius mencadangkan agar Darius segera berkahwin.. nak coverline ler tu. Konon2 cucu dia bukan gay. Yg jd mangsa ialah Adlene Kayra. Adlene Kayra pernah menerima bantuan drpd Hendon. Semasa Kayra kecil Hendon sanggup mendermakan wang tuk pembedahan Kayra. Itupon sebab nak jaga airmuka. Hisshh Hendon ni memang syaitan bertopengkan manusia. Semua kejahatan adalah rancangan Hendon. So Hendon segera meminang Qayra. Fuhhhh stail meminang pon ikut redah jek.. Apabila Qayra tau yg bakal suaminya seorang gay...bermati-matian Qayra menolak utk tidak dijodohkan dgn Darius. Bila nafsu jahat dah menguasai diri Hendon memaksa Darius memperkosa Qayra supaya Qayra tidak menolak perkahwinan itu. Uwaaa.. babak ni rasa nak gi tembak je Darius tu.
Akhirnya Qayra terpaksa juga mengahwini Darius. Dan bermula laa episod kedukaan dlm hidup Qayra. Kalau nak tau mcm mana layanan Darius terhadap Qayra sila beli buku nih & baca.
Adakah Darius , Hendon & ayah Darius insap dgn perbuatannya. Adakah Darius dpt bersatu semula dgn mamanya? Sama2 kita menghayati kisah dlm naskah ni. Byk pengajaran yg dpt kita perolehi.
Jujur saya katakan..buku ni memang memainkan emosi saya. Buku yg lain drpd yg lain. Tahniah tuk penulis.

No comments:

Post a Comment