Followers

Friday, January 14, 2011

Seronok Dgn Kongsi Resepi

Sejak kenal dgn Kngsi Resepi....dah mcm org bercinte plak....Byk info yg saya dpt drpd website tuh...Dpt gak menambah kenalan yg sedia ada...Dah x payah sebuk2 nak ke klas belajar wat  kek, kuih muih,lauk pauk & etc....Bile mencuber setiap resepi...alhamdulillah, semua menjadi...Gembira rasa hati x terhingga...Hilang stress kalu wat sesuatu menjadi...Ank2 pon suke....lg ler girang...Di harap dpt manfaat drpd website tersebut...Kalau yg gemar memasak, jenguk2 lah KONGSI RESEPI...

Wednesday, January 5, 2011

Rutin Harian Ku..

Hari ni dah masuk hari ke 3 ank2 ku bersekolah....seawal 5.30 pg dah bangun tuk sediakan sarapan pg...Kemudian siap2kan ank tuk kesekolah....Sesudah menghantar ank2 ke sekolah, trus ke pasar tuk beli lauk...Kengkadang,pening gak kepala, memikirkan apa yg nak dimask tuk hari ni... Balik rmh...kemas rmh mana yg patut...Mandikan ank kecik ku yg baru bangun dr tido....Pastu gosok baju2 sekolah ank2....Ya Allah...hari ni byknye keje nak wat.. Dah selesai semuanye ,barulah ke dapur tuk bersilat pulak....hehehehehe.. Thn ni merupakan thn terkejar2 wat ku...mana x nye...ank2 blik sekolah berasingan...Abg Long blik 1.20pm, Abg Ngah 12.20pm & Kakak 12.50pm... 3 x berulang alik tuk amek ank blik dr sekolah....huhuhuhu...Pastu berkejar2 plak nak menghantar ke sekolah agama...(sek. ag. masuk kul 2.20pm) Tapi x pe...tuk ank2, walau macamane sekali pon..tetap gagahkan juga diri ini..... Moga ank2 ibu belajar rajin2... ingatlah pengorbanan ibu tuk kalian semua...Seorang ibu sanggup buat ape saje tuk ank2 tersyg...

Sunday, January 2, 2011

Teruja Nak Ke Sekolah

Esok anak dare saya akan melangkah ke tahun 1.....semalam hari orientasi tuk drjh1...Dek kerna x sbr nak ke sekolah lg...seawal pg dah bangun , terus masuk bilik air & mandi...Kebetulan mase tu saya tgh menyiapkan sarapan pg....& biarkan saje dgn gelagat ank dareku....lepas mandi rupa2nye...dia masuk bilik,pakai baju sekolah....Sempat kejutkan abg2nye tuk ke sekolah.....dah siap berpakaian, siap bertanye kat ayah..."Sape nak hntr kite gi sek?" Ayahnye terkejut la....Apahal hr Ahad nak ke sekolah pulak....Hihihihihi...anak ibu dah excited sesgt....Macam2 ler karenah anak2 ni....Kadang2 melucukan...& kadang2 buat kite hangen 1 bdn...Jgn nti dah lelama tggl malas pulak nak gi sekolah...Harap2 x macam tu ler...