Followers

Sunday, July 10, 2011

Kek Tiramisu

Walah....tgok pic member kongsi resepi...ramai yg mencube tiramisu....x leh tahan tgn ni...nak wat gak...tapi memang sedap...even baru 1st time wat....alhamdulillah....menjadi gak



dan ini resepinye...

Bahan2nye

1 biji sponge kek atau apa2 kek atau lady fingers (sy guna yg ni)
250ml whipping cream 
200ml cream cheese 
1/2 cawan gula halus 
1 cawan air panas (nak bancuh nescafe) 
1 sudu makan serbuk nescafe 
serbuk koko untuk hiasan 

Cara Membuatnya:
Bancuhkan nescafe dengan satu cawan air panas tadi.
Satukan gula, cheese dan cream
Pukul adunan tadi sampai kembang dan gebu
Potong kek pada 3 bahagian
Susun 1 bahagian dalam bekas
Tuangkan 1/3 bahagian bancuhan nescafe ke atas kek
Sapu 1/3 bahagian adunan cream+cheese tadi atas kek
Susun lagi bahagian yang selebihnya
Ulang sampai habis kemudian tutup dengan cling film dan simpan dalam fridge sebentar...
Hiaskan dengan serbuk koko bila masa nak menghidangkannya...

Sunday, July 3, 2011

Bertemu teman FB @ Pesta Buku Selangor

2 July......sekali lagi saya berkesempatan tu bertemu dgn teman FB...seronok betul rase hati ni....Maklumlah...baru pertama kali berjumpa....Sama ke pesta buku...tapi hampa bile x byk novel yg menarik dijual...lagi pon disc yg diberikan tidak memuaskan...alahaiiiiiii....nape la cam tu...penat rasenye pergi kesana....drpd berkobar2 tuk menghabiskan duit...cuma dpt capai 2 buah novel jek...itupun novel lama.....seb baek dpt bergambar dgn penulis Meen Zulaikha....xde la ralat sgt...dah dpt novel...kami semua pergi jln2 cari mkn...kelaparan sehhhhh....!!! sempat lagi kami lepak kat Taman Tasik Shah alam....sampai ptg dok kat situ...ralit sgt bercerita.....dlm kul 6 lebih kami pun beransur pulang....tapi terasa seronok sgt2...rase x puas nak berborak & bergurau senda.....


                                    Sentiasa dalam ingatan


                                           Bersama penulis Meen Zulaikha