Followers

Thursday, April 21, 2011

Bonda Pergi jua Mengadap Ilahi



18 April 2011....Mak pergi meninggalkan kami semua setelah 5 hari di masukkan ke hospital kali yg ke 3...Rasa macam x percaya jek coz sebelumnye..kami masih bergelak ketawa..bergurau senda & berborak....Menderita sakit kenser tiriod...Bila kuman dah merebak smpai ke paru2 mak....mak dah x boleh tuk bertahan....Ikut ckp doktor pon,mak dh xde harapan tuk hidup...Kami adik badik dgr...terus sedih...Tapi Alhamdulillah....mak pergi dgn senyuman.. Semoga roh Mak dicucuri rahmat dan ditemapatkan disamping org2 yg beriman...Amin...AL-FATIHAH buat Mak & Ayah....Mak & Ayah sentiasa dlm ingatan

Monday, April 11, 2011

Happy Birthday Irdina

10 april 2004...genap 7 tahun anak dara saya...Sekejapan jek mase berlalu...Rase mcm baru jek bersalinkan dia..Hehehe...Sempena bufday girl..apalagi...mcm2 yg di mintak....salah 1 nye...kek strawberry...tuk x menghampakan dia...saya watkan juge even penat lom hilang lg terkejar ke Seremban....so ..ni lah kek yg x sbr2 tuk dipotong & ngap

Bawa mak Keluar wad

Pg Sabtu yg lepas...dpt panggilan dr hospital....suh semua anak2 mak gi ke hospital dgn segera....oooowwwhhh..saya yg tgh melembutkan tulang terpakse tutup dapur gas & bersiap2 dgn segera tuk ke hospital Seremban...Bygkan..saya dok Klang...terpaksa ke Seremban..Nasib baik hubby cuti...kalu x...aaaarrggghhh...??sampai sane..terus jumpa doktor...doktor maklumkan yg mak di suspek hidap kanser tiriod....hmmmmmm baru suspek jek...so..aku dgn berkeras nak discharge mak juge...nak cube berubat kg...Kami adik badik memang dah sepakat nak keluarkan mak...Alhamdulillah...doktor bg kebenaran dgn syarat kami bertanggungjawab atas keselamatan mak...mlm tuh jugak adik saya bawe mak ke rumah saya...Kami cuber berubat tuk mak dgn kawan saya...Alhamdulillah...mak dah nmpk sehat ckit...cuma kene wat operation gak tuk buang tiriod mak...Moral of the story...jgn biarkan penyakit merebak tanpa pencegahan...& bukan semua penyakit perubatan moden leh ubatkan...Perubatan tradisional & moden perlu bergabung tuk memulihkan pesakit....

Monday, April 4, 2011

Mak masuk hospital Tuanku Jaafar Seremban

sabtu lepas balik kg wif my family....mak masuk wad tuk kali ke2...Kali nih sakit mak makin teruk....lemah2 seluruh sendi...Ingatkan cuma sakit tiriod jek..rupe2nyer ada sakit lain gak...tgok penyakit mak lain mcm jek...cuber la berubat kg...rupe2nyer mak kena santau angin...sabar jelah...ada jek org yg iri hati dgn mak...X fhm ler dgn masyarakat skang...semua nak maen bomoh2...cuber ler pakai bomoh tuk melariskan perniagaan sendri @ whatever...nih tidak...dengki pyer pasal..semua nak di bomohkan..Biar le Allah balas semua perbuatan dorang tuh...x nak ckp bebyk...wat sakit ati jek...so Jadilah org yg beriman..beramal & berilmu...jgn biarkan nafsu & syaitam menguasai diri kite...renung2kan...& selamat beramal...As-salam...!!

11th ANNIVERSARY

24 Mac 2011...Genap 11 thn melayari bahtera perkahwinan dgn hubby tercinta..Suka duka, pahit manis, masam & payau telah kami harungi dgn penuh tabah redha.. Kalu ikutkan..11 thn nih masih setahun jagung lg...Byk lagi onak & duri yg akan kami tempuhi...Tapi...ape2 pon..moga kami dpt mengharungi segala cabaran & dugaan yg mendtg...semoga kasih,sayang,rindu & dendam akan terus bersemi hi gga ke akhir hayat & biar sampai syurga...Amin...!!



Sempat lg wat kek 4 our Anniversary....Layannnnnnn...!!